1116. Budapest, Fehérvári út 144. Vállalkozók Irodaháza  |  Tel: +36 1 796 4427  |  Fax: +36 1 797 3874



A legjobb vérnyomáscsökkentők...

A magas vérnyomás sajnos világszerte népbetegség, léteznek azonban olyan élelmiszerek, amelyek bizonyítottan vérnyomáscsökkentő hatással bírnak. Ezekből gyűjtöttünk össze néhányat.

Magas vérnyomásról akkor beszélünk, amikor felnőtt korban az artériás vérnyomás felső (szisztolés) értéke tartósan meghaladja a 140 Hgmm-t, alsó (diasztolés) értéke pedig a 90 Hgmm-t. Nem árt azonban tudni, hogy újabban már a 120/80 Hgmm-es vérnyomást tekintik a normál tartomány felső határának, a 120/80 és 140/90 Hgmm közti értékek pedig prehipertóniás – a magas vérnyomást megelőző – állapotnak számítanak.

A magas vérnyomás jelentős kockázati tényezőnek minősül a szív- és érrendszeri betegségek szempontjából. Életmódbeli változtatásokkal, például testsúlyunk kordában tartásával, a konyhasó (nátrium) bevitelének csökkentésével, rendszeres testmozgással vagy az alkoholfogyasztás minimalizálásával sokat tehetünk az alacsonyabb vérnyomásért, ráadásul léteznek olyan természetes „szupernövények”, amelyek bizonyítottan vérnyomáscsökkentő hatásúak. Ezek közül a fokhagymát, a galagonyát vagy a fagyöngyöt sokan ismerik, de vannak még hasznos élelmiszerek, amelyek bevethetők a magas vérnyomás ellen.

Lenmag

A lenmag és a belőle készült olaj rendszeres fogyasztása csökkenti a vérnyomást. A kutatásban résztvevőknél fél éven keresztül napi 30 gramm őrölt lenmag elfogyasztása a szisztolés értéket 10, míg a diasztolést 8 Hgmm-rel csökkentette.

Mazsola

Egy 12 hétig tartó kis mintaszámon elvégzett kutatás igazolta, hogy prehipertóniás pácienseknél a rágcsálnivalók (snackek) azonos energiamennyiségnek megfelelő mazsolára cserélésével az első, második és harmadik hónap végén is mérhetően csökkent a vérnyomás szisztolés értéke. 

Dió, pisztácia

Naponta 5 dekagramm dió elfogyasztása - a testsúly gyarapodása nélkül - csökkenti a vérnyomás szisztolés értékét. Hasonló eredményre jutott egy másik kutatás is, amely a szisztolés érték csökkenését napi egy adag (2,5 - 3 dkg) pisztácia elfogyasztásával kapcsolatban igazolta.

Cékla-lé

A cékla-lé a benne lévő nitrátnak köszönhetően javítja a vérkeringést, és napi 2,5 dl elfogyasztása 10 Hgmm-rel is csökkentheti a szisztolés és diasztolés értékeket - derült ki egy kutatásból.

Szőlőmag-kivonat

A szőlőmag-kivonat vérnyomáscsökkentő hatását több kutatás is igazolta: a szőlőmag-kivonat rendszeresen fogyasztva a placebo-szerekhez képest már 8 hét alatt jelentősen csökkenti a vérnyomás mindkét értékét.

Tejtermékek

Bár a tejtermékek vérnyomáscsökkentő hatását folyamatosan vizsgálják, az eddigi eredményekből arra lehet következtetni, hogy a húsfogyasztás csökkentésével párhuzamosan a tejtermékek fogyasztásának növelése a vérnyomásra is jótékony hatással van.

Forrás: Origo

MAGAS VÉRNYOMÁS ESETÉN SEGÍTSÉGET JELENTHET A Q10 VITAMIN!

Infó: http://www.ricavital.hu/index.php?page=sunlife&news_index=452_134306_h

Megrendelhető: http://www.ricavital.hu/ws/reszletek.php?id=16